Subiektywnie o…

Otchłań – polska gra tekstowa

W grach od zawsze liczyła się grafika.

To bardzo krótkie zdanie pokazuje jak w wielkim skrócie wygląda rynek gier. Od zawsze trwa wyścig o to która gra na jakiej konsoli czy komputerze wygląda najlepiej. Oczywiście fabuła gry także jest bardzo ważna bo nawet najlepiej wyglądająca produkcja, która nie oferuje niczego innego niż wygląd po prostu nie ma sensu. A co stało by się gdybyśmy całkowicie zrezygnowali z grafiki, pozbyli się gigabajtów tekstur i megabajtów ścieżek dźwiękowych i sprawili, że gra zajmie niecałe 2 MB i jednocześnie da nam wiele godzin niesamowitej rozrywki?

Tak wygląda interfejs gry.

Tak wygląda interfejs gry.

Jedną z takich gier jest Otchłań autorstwa polaków [1], która pokazuje, że gry tekstowe mogą zapewnić ogrom niesamowitej zabawy i przygody. Więcej na jej temat opowie Włodek Markowicz.

Część mapy pokazująca jak wygląda świat w grze.

Część mapy pokazująca jak wygląda świat w grze.

Oficjalna wersja gry będzie dostępna 24. kwietnia od godz. 20:00. Szkoda tylko, że gra dostępna będzie na Windowsa [2]. Na koniec dodam, że gra powstałą w 1999 roku i od tego czasu systematycznie jest rozwijana. Nie pozostaje nic innego jak tylko pogratulować autorom chęci i samozaparcia podczas tworzenia tej niezwykłej gry.

Notatki autora

Notatki autora

  1. 1. Choć teraz projektem zajmuje się tylko jedna osoba
  2. 2. Chociaż i z tym można sobie poradzić